2010. május 17., hétfő

Spenótimádóknak

A legfinomabb spenótot szerintem Érden, a Giuseppe Pizzériában adják. Semmilyen anyagi érdekem nem fűződik a reklámozásukhoz, egyszerűen ínycsiklandó a spenótjuk.

A hétvégén vettem egy nagy adag spenótot és kísérletezgetésbe fogtam.

Receptem a következő:
Megolvasztottam a vajat, rádobtam az ollóval csíkokra vágott-szaggatott spenótomat. Meglocsoltam egy kevés olivaolajjal, a friss újfokhagyma ¾ részét összetörve hozzáadtam, sóztam és egy kevés gluténmentes fűszerrel ízesítettem. Fedő alatt pároltam, majd kevés kecske krémsajtot adtam hozzá. Mindezt a finomságot gluténmentes tésztára halmoztam.
Annyira jól sikerült, hogy elégedettségemben egész hétvégén ebből lakmároztam.
Mivel konyhai ismeretei és konyhai kreativitásom minimális, így lehet, hogy felfedeztem a spanyolviaszt. Bocs. 

A spenót jól emészthető, kalóriaszegény, vitaminokban és antioxidánsokban gazdag. Sok luteint, természetes karotinoidot tartalmaz, gazdag flavonoidokban, klorofillban és folsavban is. Az egyik legmagasabb K-vitamin tartalmú zöldségünk. A K-vitamin amellett, hogy a véralvadás egyik fontos szabályozója, támogatja a máj méregtelenítő funkcióját, sőt a csontok felépítéséhez is szüksége van rá szervezetünknek. Serkenti a gyomorműködést, emésztésserkentő és vastagbéltisztító hatása is ismert.

A fokhagyma antibakteriális és gombaellenes hatású. Tágítja az ereket. Rendszeres, kúraszerű alkalmazása csökkenti a vér káros LDL-koleszterin-szintjét, antioxidánsként serkenti az immunrendszert, csökkenti a mellkasi fertőzéseket, véralvadásgátló- és vérnyomáscsökkentő.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Bea!
    A napokban ,, fedeztem,, fel irasaidat a blogon....lenyugozott....stilusod....gondolkozasod....eleterod...es meg sorolhatnam....!
    Egyszerre olvastam el minden irasodat....egyszeruen keptelen voltam leallni....
    Sajnos en is ,, ismerem ,, ezt a betegseget...igaz nem a ,, sajat boromon,, ....de....csaladomat vette el tollem egy ev leforgasa alatt....( apa, anya, testver...)
    Egy ,, tulelonek ,, tekintem magamat....azota meditalok, kiegyensulyozottan etkezem stb.....megprobalom megelozni...a hajlamot, a betegseget.....
    Ha megengeded egy ,, tippem ,, lenne .....gondolom sokakat erdekelne a betegseg kezdeti tunetei....lehet ezaltal ha irsz rolla eleteket is menthetsz....
    A napokban egy igen erdekes tanulmanyra bukkantam ....az etelek minosege, mennyisege es ami igen fontos kevereserol szolt. Igaz roman nyelven jelent meg ( romaniaban elek ) ....de ha erdekel akkor megprobalom a lenyeget leforditani es elkuldeni....
    Varom tovabbi irasaidat....fel a fejjel ...csak igy tovabb!
    Sok sok egeszseget kivanok...a tobbi jon magatol!
    Szeretettel Timea.

    VálaszTörlés