2012. február 21., kedd

40 napos böjt

Tudom, hogy nincsenek véletlenek, így már jobban figyelek a jelekre. Például azokra az információkra, amelyekkel rövid időn belül többször is találkozom. A 40 napos böjt most ilyen. Túl sokszor hangzott el az utóbbi időben, így felfigyeltem rá. Pontosabban üzenetnek vettem.

A főiskolás éveim alatt egy ízben elkezdtem tudatosan böjtölni, hónapokig nem ettem 3 óra után semmit. Hirtelen felindulásból döntöttem a böjt mellett és lelkileg valóban felszabadított, azon túl leadtam jó pár kilót.
Most újra aktuálissá vált az életemben, mert a decemberi időszakban elszaladtak velem a lovak. Jó messzire.

Amikor valamelyest jól alakulnak a dolgok, felbátorodom és elkezdek enni. Már nincsenek eget rengető kilengéseim, de minden viszonyítás kérdése. Tény, hogy nem vagyok kellőképpen szigorú magamhoz. Amikor bajban vagyok, túl szigorúan veszem a dolgokat, egy csepp cukros dolgot meg nem ennék, innék, amikor jól alakulok, jöhet minden. És a kávé komoly függőségem. Az is tény, hogy még nem találtam olyan diétát, ami tökéletesen bejött volna. Amiről azt mondják a gyógyulás záloga, megterheli az emésztésem, napokig szenvedek a hasfájástól. De legalább már a helyén kezelem ezeket a fájdalomérzeteket, tudom, mi okozza, és nem rettegek rajta.

Ma azt a tanácsot kaptam - immár másodszor - hogy a testemre figyeljek, tudni fogom mi jó nekem és mi nem. Eddig hajlamos voltam elhinni, hogy ami másoknak jó, az nekem is jó lesz, de be kell látnom, ebben jópárszor csalódtam már.

Tehát a böjt. Szükségem van rá, hogy megszabaduljak a függőségeimtől, hogy a csodálatos, zabolátlan vad lovaimat megszelídítsem. Úgy érzem, a böjtre elsősorban lelkileg van szükségem. Összeállítottam a listámat, mi mindenről mondok le 40 napon át.
  1. kávé
  2. cukor minden formája
  3. sültkrumpli
Ez a bűnlajstromom. Húst már több mint egy éve nem eszem. Sem fehér lisztet és finomított ételeket, stb. Kilengéseim a szigorú gyümölcs és zöldség (nyers és gőzölt) élethez képest borzasztóak.

Jobban figyelek viszont magamra. Azaz több időt szánok az imákra, meditációra, légzőgyakorlatokra, és a mozgásra.

A 40 napos böjt úgy tudom, február 22-én kezdődik.

Hajrá és kitartás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése