2009. augusztus 24., hétfő

Amire a legelején rájöttem

Meggyógyulni csak én tudok.
Beleestem abba a hibába, hogy másoktól vártam a gyógyulást. A férjemtől, a családomtól, az orvosoktól, a kemoterápiától, a lélekgyógyásztól, a kineziológusomtól, a természetgyógyászomtól. Bárki mástól. 
Aztán rájöttem, hogy a betegséggel igazából egyedül vagyok. Bennem van. Sokat tudnak segíteni mások, és nagyon sokan segítettek is (erről majd később szép sorjában). Nélkülük még sokkal nehezebben ment volna.
Mit jelent, hogy csak én tudok meggyógyulni?
Először is az akaratot. Tenni akarok a saját életemért. Élni akarok, és ezért mindent megteszek. A hitet saját magamban és a gyógyulásomban.
Ehhez először is túl kellett lépnem az önsajnálaton, a síráson, panaszkodáson. Ki kellett mondanom, hogy rákos vagyok. Felvállalni magam és a szeretteim előtt. Nem volt könnyű.
Onnantól kezdve, hogy a döntést meghoztam, lehetőséget kaptam, sokféle segítséget személyek, módszerek, könyvek, jó gondolatok formájában.
De csak akkor segít pl. a könyv, ha a benne olvasottakat használom. Mert ugyan mit ér a segítség, a legjobb segítő szándék, ha nem élek vele. 
A gyógyulás hosszú út, tele buktatóval. Ilyenek például a félelmek, a legrosszabb, a minden pillanatban megbúvó halálfélelem. De jön a gyengeség, szomorúság, depresszió, fizikai fájdalmak, rossz gondolatok, érzékenység, hiszti, bizonytalanság, harag, düh, terelés, hárítás, és az idő. A betegségen kívül még ezekkel is meg kell küzdeni.
Nekem hittel és bátorsággal sikerült. Hittel a Jóistenben, önmagamban és a gyógyulásomban. A bátorság, ahhoz kellett, hogy végre önvizsgálatot tartsak, és őszinte legyek magamhoz, ne dugdossam tovább a problémáimat. De mindehhez kellett mások segítsége, az én akaratom, sok ima, türelem, kitartás és a napi munka a gyógyulásért.
Mert minden betegségből meg lehet gyógyulni. Ezt a gondolatot még a legelején a csikung mesteremtől kaptam, és mindvégig szem előtt tartottam.
De tudni kell, hogy a gyógyulás időt és energiát vesz igénybe. Hosszú idő és nagyon sok energia. Kitartás és türelem szükséges hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése