2009. szeptember 11., péntek

Relaxáció

Ahogyan korábbi bejegyzéseimben már említettem nekem nagyon sokat segített a meditáció. Többféle meditációt is használtam, attól függően, hogy éppen milyen ismereteket szereztem meg, hol tartottam az önismereti utamon, vagy éppen mire volt szükségem (értsd: éppen milyen újabb betegségtől féltem, mennyire voltam lehangolt, önbizalomra volt szükségem, vagy új lendületre vágytam, stb...)

Az egyik leghatékonyabb számomra a Simonton imaginációs technika volt, ami két részből áll, relaxációból és a képalkotó, vagy imaginációs meditációból.

Így csináld:

Helyezkedj el kényelmesen (ha ülsz, mindkét talpad érintse a padlót). Érdemes betakarózni. Fontos, hogy a relaxáció alatt mások ne zavarjanak, önmagadra tudj koncentrálni!

Kezdd el figyelni a légzésed. Vegyél mély lélegzeteket. Amikor a levegőt kifújod, gondolj arra: „most ellazulok”.

Először koncentrálj az arcodra. Érezd a feszültséget az arcodon. A legkönnyebb talán úgy, ha elképzelhetsz egy kifeszített szalagot. Majd érezd, ahogy ellazulsz. A szalagot most összeugrott, normális állapotában lásd.

Feszítsd meg az arcot, majd lazítsd el. Érezd, ahogyan a kellemes, ellazult állapot átjárja a tested.

Majd menj végig a többi testrészeden is: a nyakadon, vállaidon, hátadon, karjaidon, mellkasodon, hasadon, fenekeden, combjaidon, lábaidon. Feszítsd meg az egyes testrészeket, majd lazítsd el őket.

Miután minden testrészedet ellazítottad, maradj így néhány percig. Ez egy nyugodt, relaxált állapot.

Majd mozgasd meg a kezeidet, lábaidat, és lassan nyisd ki a szemed.

Ez a technika bármilyen egyszerű is csökkenti a feszültséget, frusztrációt. Naponta többször is ajánlott elvégezni. Segít abban, hogy a testünkre, ne úgy tekintsünk, mint árulóra. Segít a félelem leküzdésében is. Nagyon jó érzés ebben a relaxált állapotban pihenni, újra energikusnak, frissnek érzed majd magad.

Az imaginációs technikát a Simonton házaspár dolgozta ki. Bővebben a technikáról könyvükben lehet olvasni: Simontone – A gyógyító képzelet (antikváriumban rá lehet akadni)
A következő bejegyzésben leírom az imaginációs technika lényegét, azt én hogyan alkalmaztam.
Aki szeretne pszichológusi segítséget, az a neten keressen rá, úgy tudom, néhányan foglalkoznak ezzel a módszerrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése